Honda Fury Forums: banner

Cobra Swept-No Baffles

6.3K views 32 replies 15 participants last post by  furyfaceplates  
#1 ·
Ik heb een 2010 met Cobra Swept Pipes. Ik heb de motor in mei 2018 gebruikt gekocht. Lang verhaal kort, ik ben er net achter gekomen dat er geen baffles in zitten. Ik weet niet of de vorige eigenaar ze eruit heeft gehaald of wat. Hoe dan ook, ik ben op zoek naar meningen of dat een slechte zaak kan zijn? Het zijn zo'n beetje rechte pijpen. Klinkt goed, maar kan slecht zijn voor de kleppen. Voel je vrij om te reageren?

#2 ·
Motorfietsen hebben meestal geen klepproblemen door gebrek aan tegendruk.

Auto's/vrachtwagens hebben een pijp van drie meter of langer, en tegendruk is meestal vrij belangrijk om de uitlaatgassen goed te laten stromen. Motorfietsen hebben korte (ongeveer 1 meter) pijpen, en hoewel tegendruk belangrijk is voor het spoelen en de brandstofbesparing, is het niet zo belangrijk met betrekking tot de kleppen, vooral omdat de Fury injectoren (PGM-FI) heeft en geen carburateurs, en zich daarom (binnen redelijke grenzen) automatisch aanpast.

Wat je zou kunnen ervaren is knallen bij het vertragen door de PAIR-klep die lucht in de uitlaat spuit (na de kleppen). Het geluid door de luchtinjectie komt niet van backfiring, maar van het verbranden van anders onverbrande brandstof in de nu onbeperkte uitlaatpijpen.

Opmerking: Ik ben geen monteur, maar sommigen hier wel. We hebben ook een geit, dus...

#4 ·
Als je een paar cobra-schotten kunt scoren van een lid hier dat niet van plan is ze opnieuw te gebruiken, wil je dat misschien overwegen om twee redenen: naar mijn mening klinkt de cobra-schot als hij is aangepast (zoek op dit forum hoe je dat moet doen) geweldig en is niet te opzichtig; de kleine extra tegendruk geeft de motorfiets meer koppel dan wanneer hij zonder schotten rijdt. Ik had een vriend met een Fury met cobra's zonder schotten en mijn motorfiets met een vergelijkbare opstelling (ik had de Cobra FI2000r en hij had de Powerpro) voelde onderin krachtiger aan.

#8 ·
Als je in staat bent om wat cobra-schotten te scoren van een lid hier dat niet van plan is ze opnieuw te gebruiken, wil je dat misschien overwegen om twee redenen: naar mijn mening klinkt het cobra-schot, wanneer het is aangepast (zoek in dit forum hoe je dat moet doen), geweldig en is niet te opzichtig; de kleine extra tegendruk geeft de motorfiets meer koppel dan wanneer er geen schotten worden gebruikt. Ik had een vriend met een Fury met cobra's zonder schotten en mijn motorfiets met een vergelijkbare opstelling (ik had de Cobra FI2000r en hij had de Powerpro) voelde sterker aan bij lage toeren.
Mee eens. Wat tegendruk is noodzakelijk voor topprestaties, zoals bewezen door andere leden die vroeger lege pijpen gebruikten, en een aangepast, afgesneden schot zal de truc doen en toch goed klinken.

#5 ·
Ik had drie sets gemodificeerde schotten die ik naar leden zou sturen en het enige wat ze hoefden te doen was hun set terugsturen zodat ik ze klaar kon hebben voor het volgende lid en dat was een gratis service voor forumleden. Drie van deze leden stuurden ze niet terug en ik moest er een paar van andere plaatsen halen. Nu koop ik ze en modificeer ik ze, maar ik moet ze verkopen om mijn uitgaven terug te verdienen. Deze drie mensen weten wie je bent. Je hebt het voor anderen slecht gemaakt. Wat vroeger gratis was, is nu 30,00 dollar plus verzendkosten of stuur me de jouwe met 2-weg verzending en ik zal ze modificeren en ze kosteloos naar je terugsturen.

#9 ·
Ik had drie sets gemodificeerde schotten die ik naar leden stuurde en het enige wat ze hoefden te doen was hun set terugsturen zodat ik ze klaar kon hebben voor het volgende lid en dat was een gratis service voor forumleden. Drie van deze leden stuurden ze niet terug en ik moest er een paar van andere plaatsen halen. Nu koop ik ze en modificeer ik ze, maar ik moet ze verkopen om mijn uitgaven terug te verdienen. Deze drie mensen weten wie je bent. Je hebt het voor anderen verpest. Wat vroeger gratis was, is nu 30,00 plus verzendkosten of stuur me de jouwe met verzending in twee richtingen en ik zal ze modificeren en ze gratis naar je terugsturen.
Dat is verdomd kut. Hun namen zouden op een Wall Of Shame moeten staan. (foto voor Bill's plezier...)

Attachments

#7 ·
Ik heb (voor mezelf) per ongeluk bewezen dat luide uitlaten wel degelijk een verschil maken. Als ik op mijn luide Honda rijd, heb ik over het algemeen niet veel problemen met automobilisten, heb er eigenlijk nooit echt over nagedacht. Ik reed op de stillere FZ1 van mijn vriend, had veel bijna-ongelukken, wat denk je ??
Ik heb ook gemerkt dat rijden met mijn grootlicht overdag ook helpt, vooral voor die idioten die je rijstrook op willen draaien als je de kruising nadert :3ek:

#19 ·
De mijne ploften vroeger als een gek van de paarventielen die afgingen. Maar ik heb een delete kit gedaan toen ik mijn inlaat heb vervangen en daarna een custom tune erop laten zetten. Het klinkt geweldig en bijna geen geknal meer.
Ja, ik heb de Pair Valve Delete kit in de post ontvangen - zal die de volgende keer dat ik de tank eraf heb erop gooien. Cobra inlaat staat op de lijst.

#20 ·
De tank hoeft er niet af. De locatie voor de platen is gemakkelijk te bereiken en tenzij je degenen zonder de deukjes hebt, is het moeilijkste deel het verwijderen van het paarsysteem. Ik denk dat het me ongeveer 45 minuten heeft gekost van begin tot eind.

#22 ·
Ik hoefde mijn tank niet te verwijderen. Ik heb de achterkant losgeschroefd en omhoog gezet om de solenoïde eruit te halen. Maakte het leven een stuk gemakkelijker. Ik koos voor de Cognito Moto set. Mooie gepolijste aluminium platen en een cheater harness om te voorkomen dat het lampje aangaat. Dezelfde kit die deze man gebruikt. Hij heeft een paar goede video's en is best grappig om naar te kijken.

#23 ·
Ik hoefde mijn tank niet te verwijderen. Ik heb de achterkant losgeschroefd en omhoog gezet om de solenoïde eruit te halen. Maakte het leven een stuk gemakkelijker. Ik ging voor de Cognito Moto set. Mooie gepolijste aluminium platen en een cheater harness om te voorkomen dat het lampje aangaat. Dezelfde kit die deze man gebruikt. Hij heeft een paar goede video's en is best verdomd grappig om naar te kijken.

100% mee eens. Steve is hilarisch en best wel verdomd accuraat over shit. Ik ben hem zeker iets verschuldigd voor een deel van de info die hij daar heeft geplaatst.

#25 ·
@Bearded_Caveman
Cheater harness? Ik heb alleen de platen en heb geen CEL na de verandering.
Ik denk dat de AU/EU/UK-motoren de stekker nodig hebben om de ECU te misleiden door te denken dat de secundaire luchtventielsolenoïde nog steeds is aangesloten, omdat onze motoren O2-sensoren hebben en we de ECU met weerstanden moeten belasten wanneer we de pijpen vervangen. De truc die we down under doen, in plaats van de secundaire luchtventielen en alle leidingen te verwijderen, is dat we een stekker van Bunnings halen om de luchttoevoer naar de kleppen af te sluiten. Werkt prima en ook geen controlelampjes.

#28 ·
Ieder het zijne. Mijn ervaring was dat ze te luid waren voor mij. Ik heb een tweede set schotten aan mijn Swepts toegevoegd om ze op een niveau te krijgen waar ik me prettig bij voel. Ze zijn nog steeds luider dan de originele, maar niet zo luid dat het na meer dan 30 minuten rijden vervelend wordt.

• Like
Reactions: Gizmo and macxpert
#29 ·
Ieder zijn eigen ding. Mijn ervaring was dat ze te luid waren voor mij. Ik heb een tweede set baffles aan mijn Swepts toegevoegd om ze op een niveau te krijgen waar ik me prettig bij voel. Ze zijn nog steeds luider dan origineel, maar niet zo luid dat het na 20-30 minuten rijden vervelend wordt.
Wacht tot @Goat dit bericht leest. Hij zegt dat ik een oude man ben omdat ik van stillere uitlaten houd.....LOL Je kunt je bij mij aansluiten in de club van oude lullen. :wink2:

Als je je afvraagt wat me in het kamp van de oude man heeft gebracht, ik heb een standaard US-uitlaatdemper op een AU-motorfiets gezet. De US-uitlaatdemper is luider dan de AU/EU/UK-uitlaatdemper.

#30 ·
40 jaar geleden zou ik hebben gezegd: "Als het te luid is, ben je te oud", maar met hoe zeurderig de huidige generatie is, is het nu "als het te luid is, ben je te jong"